A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти виконавчого комітету Золотоніської міської ради

Viber для емоційного зв’язку: чекліст ефективної дистанційки

Дата: 21.04.2022 11:47
Кількість переглядів: 28

Фото без опису

Ми продовжуємо серію статей про те, як використовувати Viber як додатковий інструмент під час дистанційки. Ми вже розповідали, як за допомогою застосунку давати учням фідбек, що мотивує. А також писали, які функції полегшать координацію навчального процесу. Але й це ще не все. Фіналіст Global Teacher Prize Ukraine 2017, учитель української мови та літератури Олександр Черкас ділиться функціями, які створять безпечне середовище та емоційний комфорт учнів під час навчального процесу.

Функції «групові чати» та «спільноти/канали»

Яка різниця між чатом і каналом?

Груповий чат і спільноти у Viber можуть допомогти об’єднати учнів та учениць для спілкування в одному віртуальному просторі. Щоб обрати відповідний формат чату, потрібно врахувати кілька важливих моментів.

Обирайте формат залежно від кількості учнів. Групові чати бажано створювати на меншу кількість дітей: у межах груп класу, класу, паралелей класів. Спільноти більші і можуть бути доступними для більшої кількості дітей: наприклад, для всіх учнів та учениць, яким ви викладаєте; з метою вивчення/опанування навчального матеріалу для ЗНО, підготовки до олімпіади.

Історія чату доступна. Коли нові учасники/учасниці додаються до групового чату в ході розмови, їм потрібен деякий час для розуміння контексту. Погодьтесь, це може бути не завжди зручно. У спільноті історія чату доступна для всіх учасників/учасниць, байдуже коли вони приєднались. Дуже зручно зараз, адже до класу долучаються новенькі. Нові користувачі/користувачки зможуть прочитати матеріал, надісланий раніше, а потім повернутися до обговорення.

Безпека понад усе. Групові чати краще використовувати в освітньому процесі лише тоді, коли всі учасники й учасниці знайомі і відчувають себе в безпеці в компанії одне одного. Номери телефонів усіх учасників/учасниць доступні, тому кожен/кожна з них може побачити контакт. У спільнотах не так. Оскільки до спільноти може приєднатися будь-хто з Viber, номери телефонів приховані.

Швидка реакція. Учасники/учасниці можуть відмічати повідомлення, які їм сподобалися, і відповідати на них, а також згадувати інших учасників/учасниць, яким автоматично про це повідомляється.

Як створити спільноту?

Завдяки спільноті можна взаємодіяти з необмеженою кількістю учнів і учениць тут і зараз онлайн, використовуючи додаткові налаштування для адміністратора та нові функції для спілкування. Можна створити спільноту на будь-яку тему і обговорювати її. Як це зробити?

Щоб створити спільноту у Viber, потрібно:

  • відкрити екран чатів, натиснути кнопку «Додати» і вибрати «Створити спільноту»;
  • вибрати контакти учнів та учениць, яких ви хочете додати до спільноти, а також ввести їхні імена;
  • вибрати значок і ввести короткий опис, щоб учасники та учасниці розуміли тему для обговорення в конкретній спільноті;
  • коли вся потрібна інформація заповнена, натискаємо «Готово».

Які типи учасників у спільноті існують і в чому їхня відмінність?

У спільноті є три типи учасників. Творець спільноти (тобто вчитель) автоматично є суперадміністратором і може повністю контролювати спілкування чату. Адміністратори є його модераторами (помічниками), а решта дітей активно обговорюють тему спільноти в чаті.

Які права має вчитель-адміністратор?

  • наділяє учасників/учасниць спільноти правами адміністратора або суперадміна;
  • може додавати/видаляти учасників/учасниць спільноти;
  • закріплювати повідомлення;
  • розпочати обговорення або привернути увагу до якогось конкретного питання;
  • видаляти одне або всі повідомлення від учасника/учасниці;
  • публікувати посилання на спільноту для новеньких;
  • дозволяти учасникам/учасницям спільноти ділитися посиланням на неї;
  • дозволяти/забороняти учасникам/учасницям писати повідомлення в спільноту;
  • редагувати значок, опис та ім’я спільноти.

Як бачите, вся влада у ваших руках!

Що можуть учні-адміністратори?

  • додавати та видаляти учасників/учасниць спільноти;
  • закріплювати повідомлення, щоб розпочати або привернути увагу до будь-якого питання;
  • видаляти повідомлення від конкретних учасників/учасниць.

Учасники/учасниці трього типу не можуть керувати роботою чату, але їхня роль теж важлива. Учасники/учасниці можуть керувати і відповідати на будь-який вид повідомлень, використовуючи текст, стікери, відео, GIF тощо; відключати звук повідомлень.

Які лайфхаки можна використати як у чатах, так і в спільнотах?

Як і в чаті, так і в спільноті рекомендую встановити принципи та правила спілкування, яких необхідно дотримуватися кожному й кожній. Поясніть, що ви не схвалюєте спам і недоречний контент. Розкажіть, які дії дозволені у спільноті/чаті, а які ні. Щоб дітям було краще їх запам’ятати, прикріпіть правила вгорі чату. Наголосіть: мова спілкування — виключно українська! І не інакше!

Створюйте емоційний зв’язок між спільнотою та дітьми. Наприклад, якщо ви надсилаєте повідомлення дуже часто і забороняєте дітям розміщувати свій контент або висловлювати свою думку, вони будуть відчувати себе чужими на цьому святі життя. Організовуйте активності, що забезпечуватимуть постійну та якісну взаємодію між учасниками й учасницями, обмін думками й емоційну відкритість. Це ж так необхідно нам.

Функція створення гіфок та стікерів

Навіщо це потрібно?

Зазвичай щодня ми надсилаємо багато смайликів, стікерів. Але бувають такі ситуації, що важко знайти саме той стікер, який точно передав би вашу думку. Тому створюйте стікери самостійно або запропонуйте цю роботу дітям. Стікери допоможуть виразити емоції та створити безпечне середовище.

Як створити власні стікери?

Щоб створити авторський стікер, треба:

  • відкрити редактор стікерів у магазині, у меню стікерів у будь-якому чаті;
  • або зробити фото і оформити його у стікер.

Тут креативити можна без меж, наприклад: створити низку стікерів із зображеннями письменників/письменниць та їхніх крилатих фраз, фразеологізмів та ілюстрацій до них, правильно наголошених слів, героїв/героїнь твору та їхніх цитат.

Як створити гіфки?

Щоб надати спілкуванню більше емоційності, попрактикуйте одне з останніх нововведень Viber — GIF-анімацію. GIF-редактор від Viber дозволяє створювати анімовані гіфки просто всередині месенджера. У будь-якому чаті діти можуть записати коротке відео, не залишаючи додатки месенджера, або вибрати вже наявне зі своєї галереї, а потім перетворити його на GIF-анімацію, додавши ефект бумеранга, швидкого відтворення або реверсу.

Для створення GIF-анімацій у Viber необхідно:

  • обрізати відео;
  • вибрати потрібний режим відтворення для GIF: зациклення, реверс, уповільнення або прискорення;
  • зробити анімацію унікальною за допомогою тексту різного кольору та шрифту, тематичних дудлів і стікерів.

Функція «відеодзвінки»

Окрім цих додаткових фішок, у Viber доступні відеодзвінки. У відеодзвінку можуть взяти участь до 40 дітей одночасно. Це проста альтернатива Teems/Zoom та іншим платформам. Цю функцію діти можуть використовувати, працюючи в групах. На уроках української літератури під час вивчення життєпису та творчості митців/мисткинь можна створювати такі чати: «Біографи та біографині», «Оратори та ораторки», «Науковці та науковиці». Під час вивчення української мови створюю спільноти за темами «Лексика», «Синтаксис», «Фонетика».

І головне: пам’ятайте про безпеку дітей у мережі

Варто пам’ятати: застосунок турбується про безпеку малолітніх користувачів і користувачок. Мінімальний дозволений вік для роботи з Viber — 13 років. Для абонентів/абоненток віком 13–16 років додаток використовує найвищий рівень безпеки. Фотографії та інші дані абонентів/абоненток цієї категорії не відображаються у спільнотах. Цей рівень захисту активується після того, як абонент/абонентка вказує свій вік у додатку.

Користуйтеся цими корисними функціями застосунку, і діти точно запам’ятають такі уроки надовго.

Джерело: https://osvitoria.media/experience/viber-dlya-emotsijnogo-zv-yazku-cheklist-efektyvnoyi-dystantsijky/?fbclid=IwAR0XRphK7FF7nTecDT3043sLaf1c5Pb4t2rl2PoqfrXE5zQjrseMxWwRu_w


 


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень