«Йти вперед – значить втратити спокій, залишатися на місці – значить втрати себе»
Професія бібліотекаря, як і багато інших творчих спеціальностей, користується повагою і пошаною й потребує постійного оновлення знань і навичок. Шкільна бібліотека не може залишатися осторонь тих бурхливих змін, які відбуваються у суспільному житті, адже вона повинна виконувати функції центру інформації з усіх питань, що турбують шкільну громаду, а не тільки забезпечувати її навчальними підручниками.
У межах проєкту обміну досвідом та з метою підвищення кваліфікації в бібліотечній справі і проходив семінар бібліотекарів у гімназії ім. С. Д. Скляренка під загальною темою «Інноваційні форми роботи шкільної бібліотеки», в якому взяли участь бібліотекарі шкіл міста, БДЮТ та Зорівської ЗОШ.
«Інноваційні форми» – це, перш за все, використання комп`ютерної техніки, яка дозволяє вирішувати такі завданння: отримання бібліографічної довідки (в бібліотеці створений електронний каталог), перегляд та вибір медіа матеріалів з теми. Розпочато роботу з підготовки електронних формулярів для якісного обслуговування читачів. Також це дає змогу проводити в бібліотеці такі заходи, як флешбук, учасник якого може публікувати у соціальній мережі фото обкладинки книги, яка для нього є важливою, чи була такою в певний момент життя. Без жодних пояснень, просто обкладинку, даючи лише невеликий коментар. Допомагає при організації буккросингу (від англ. book – книга, crossing – рух), що базується на принципі «Прочитав – передай іншому».
А з метою розкриття читацьких інтересів, стану забезпечення учнів підручниками та їх збереження сучасній шкільній бібліотеці не обійтися без використання Google Forms та QR-кодів, результати яких узагальнюються у вигляді діаграм та таблиць. Все це було цікаво послухати і побачити присутнім.
З не меншою цікавістю був проведений літературно-детективний квест«Загадки Шерлока Холмса», під час якого самі бібліотекарі були детективами і повинні були віднайти втрачену річ. Загалом міський семінар шкільних бібліотекарів пройшов дієво і цікаво.