Рекомендації щодо онлайн-безпеки для педагогічних працівників – довідник
Понад 4 мільйони дітей в Україні розпочали свій навчальний рік, який в умовах світової пандемії має змішаний формат і поєднує онлайн та офлайн заняття. Це означає, що час присутності дитини в мережі Інтернет зростає, як і небезпека зіштовхнутися з різноманітними кіберризиками.
Оскільки у більшості випадків вчитель є першою людиною, до кого звертається дитина за допомогою, освітній проєкт #stop_sexтинг спільно з Міністерством освіти і науки України випустили довідник з онлайн-безпеки для фахівців у сфері освіти – «Рекомендації щодо онлайн-безпеки для педагогічних працівників». Ініціатива відбулася за підтримки лідера телеком галузі – компанії Київстар, Уповноваженого Президента України з прав дитини Миколи Кулеби та соціального проєкту «ДоброPhone».
Онлайн-довідник містить загальну інформацію щодо розповсюджених ризиків онлайн (секстинг, сексторшен, онлайн-грумінг, кібербулінг, порнографічний контент), принципи реагування та особливості діалогів з дитиною, яка стала жертвою протиправних дій онлайн, а також алгоритм для педагогічних працівників та адміністрації закладу освіти у ситуаціях онлайн небезпек, про які їм може бути відомо.
«За час карантинних обмежень понад 6 тисяч освітян пройшли навчання в рамках освітнього проєкту #stop_sexтинг щодо забезпечення безпеки дітей в Інтернеті. Один із частих запитів, який отримувала команда проєкту, стосувався процедури реагування школи на злочини, що відбуваються з дитиною в цифровому середовищі. У відповідь ми спільно з Міністерством освіти й науки України розробили довідник, аби кожен вчитель, психолог та керівництво школи знали, як вірно реагувати та вчасно надавати допомогу у випадках, коли дитина стає жертвою протиправних дій в мережі Інтернет!», – Анастасія Дьякова, Радник з питань безпечного Інтернету для кожної людини при Віце-прем’єр-міністрі – Міністрі цифрової трансформації України, засновниця освітнього проєкту #stop_sexтинг.
Педагоги повідомляють про те, що і в мегаполісах, і в маленьких містах адміністрація закладів освіти стикається з ситуаціями онлайн ризиків, в які потрапляють діти та підлітки, а саме кібербулінг, шантаж, здирництво, пошук та вивчення невідповідних віку матеріалів, а також надсилання учнями своїх оголених фото. У цих випадках вчителі мають знати про всі можливі формати реагування, адже часом саме вони й адміністрація школи є першою допомогою, на яку може розраховувати дитина.
За матеріалами pon.org.ua